Klárka je jednou třídní učitelkou v Montessori třídě 1.stupně, je jedním z pilířů našeho Montessori týmu. Kdysi přišla k nám do školky, zamilovala se do Montessori pedagogiky a už zůstala. A my se zamilovali do ní, děti nevyjímaje.
Jak mi říkají děti: Klári, Klárko, teto, pro
rozlišení od ostatních Klárek používají „velká Klárka“
Datum narození, sluneční znamení: 5. 8. 1986, lev
Děti: Zatím mám pouze „nevlastní děti“, a to jsou
všechny děti ze školky
Vzdělání institucionální): Masarykova univerzita v Brně,
obor Učitelství dějepisu a zeměpisu pro základní školy
Vzdělání (semináře, kurzy, přednášky týkající se
výchovy, zdraví a všeho kolem):
2009 – Vzdělávací seminář pro oblast Montessori filozofie, aktivity
každodenního života, senzomotorický materiál – zaměřeného na práci
s dětmi 2 – 6 let (paní Štarková)
2009 – Seminář Montessori vzdělávání – oblast práce s dětmi
od 1 do 6 let (Hana Sedlářová Kocourová)
2010 – Vzdělávací seminář pro praktický život (paní
Štarková)
2011 – Osobnost dítěte (paní Hana Mokrá)
2013 – Montessori pedagogika pro děti 6 – 12 let (AMI trenérka Kay
Baker)
Životní a pracovní zkušenosti:
V roce 2009 jsem nastoupila do Montessori Zlín, Nad Ovčírnou jako
asistentka u dětí 3 – 6 let. Přivedl mě k tomu výzkum na mé
bakalářské práci, který jsem v roce 2008 absolvovala právě v této
školce. Téma mé bakalářské práce bylo Srovnání vyučovacích
prostředků, metod a forem alternativní předškolní výchovy metody
Montessori a klasické mateřské školy. Tehdy jsem se zamilovala do
Montessori. Školní rok 2009 – 2010 jsem měla přerušené studium na
univerzitě v Brně a plně jsem se věnovala práci ve školce.
V následujícím školním roce jsem se vrátila ke studiu na vysoké škole,
proto jsem bohužel nemohla ve školce pracovat na „plný úvazek“. Do
školky jsem tedy chodila alespoň na „částečný úvazek“ jen některé
dny v týdnu. Vysokou školu jsem uzavřela diplomovou prací na téma
Osvojování vědomostí, dovedností a postojů prostřednictvím
alternativní metody Montessori u dětí předškolního věku a nižšího
školního věku. Od roku 2009, kdy jsem Montessori metodu poznala blíže,
jsem se už od Montessori nevzdálila. Naprosto mě tato práce „pohltila“ a
mým přáním je, aby stejně jako školka naplňuje mě, naplňovala také
děti, které ji navštěvují. Během magisterského studia jsem si stihla
v rámci pedagogické praxe vyzkoušet, jaké to je učit děti na druhém
stupni základní školy. Z této praxe jsem si odnesla spoustu pozitivních
zkušeností.
Zájmy: rodina a moji nejbližší, děti a moje práce
Koníčky: četba, cestování, in-line brusle, badminton,
lyžování
Dovednosti: Myslím, že mám dobře rozvinutý orientační
smysl.
Jazyky: učila jsem se anglicky, ale neříkám, že to
umím
Životní motto: Užívat každého dne, protože člověk
nikdy neví, co se stane zítra.
Citát, který je mi blízký (který mi mluví z duše):
„Nedopusťte, aby malá hádka zničila velké přátelství.“
(Dalajláma)
Oblíbená kniha: V poslední době čtu ráda knihy od Torey
Hayden.
Oblíbená barva: růžová a fialová
Oblíbená hudba: skupina Kryštof
Oblíbená známá osoba: Maria Montessori
Co mám ráda: Tweetyho
Co nemám ráda: koprovku, špenát, déšť, lidskou blbost,
nespravedlnost
Jaká jsem byla jako dítě: hodná, spolehlivá, samostatná,
ale taky trochu drzá
Zajímavosti: mám opravdu velkou sbírku všeho, co
znázorňuje Tweetyho a můj pokoj je tím zcela zaplněn