Association Montessori Internationale – AMI, založila Dr. Mária Montessori v roce 1929 pro vzdělávání učitelů v oblasti Montessori pedagogiky. Vysoká kvalita výuky nám umožnila zařadit Montessori Zlín do AMI seznamu Montessori školek pro konání praxí studentů AMI školy pro učitele.
MVDr. Eva Štarková
(lektorka Montessori pedagogiky s praxí 15 let, přednáší o Montessori
pedagogice v ČR a SR) a Ing. Rudko Štarek (metoda One Brain): “Len to
najlepšie vieme povedať. Ak niekto chce vedieť čo je Montessori, nech ide
navštíviť školku v Zlíne Nad Ovčírnou.”
Hana Mokrá
(poradenství v oblasti přirozené výchovy a rozvoje osobnosti, lektor
Montessori pedagogiky, výuka hlavně dospělých, odborný garant
Montessori – vzdělávacího rodinného centra v Brně)
“Několikrát v průběhu dvou let jsem navštívila tuto Zlínskou MŠ. Připravené prostředí MŠ vítá srdečností, pocitem reality a bezpečí domova nejen děti, ale každého, kdo školu navštíví.
Vzdělávací program je naplňován s naladěním na dítě a jeho momentální potřeby. Stanu-li se chvíli tichým pozorovatelem, rozeznám život ve třídě, kde jsou děti s plným zájmem činorodé a soustředěné.
Učitelé při své práci s otevřenou myslí a ochotou využívají vzdělávací přístupy, které jdou v souladu s principy vývoje dítěte.
Je pro mě radostí vidět neutuchající nadšení, zájem a pracovní nasazení v realizaci vzdělávacích vizí.
Mgr. Hanka (Sedlářová) Kocourová
(AMI učitelka pro věk 3–6 let se sedmiletou praxí mezinárodních
Montessori školkách v USA a Praze, učitelka prvního stupně ZŠ, nyní
asistentka trenérky Montessori pedagogiky kurzu AMI Marie Roth)
“Ráda bych napsala pár řádek ohledně včerejší observace, dokud je mám ještě čerstvé v hlavě. V první řadě moc děkuji za pozvání a blahopřeji k tak hezky fungující školce! Bylo to pro mě velmi hezky strávené dopoledne plné skvělých zážitků. Výsledek mě pozitivně překvapil, bylo to mnohem lepší, než jsem čekala, což je vždycky skvělé. Paní Montessori se z nebe krásně usmívá…
Batolecí třída (1,5–3) je velmi hezky zařízená, věřím, že děti mají spoustu podnětů k práci. To, co mě tam napadlo jako připomínka je nedávat na dolní police tácky s předměty, které se sunou, protože malošci ještě nemají v tomto věku vyvinutou velkou koordinaci a je pro ně docela nadlidský úkol si s táckem v obou rukou dřepnout až dolů a tácek tam umístit, aniž by se z něj věci nevysypaly. V primární třídě (3–6) to bylo opravdu moc hezké pozorovat, tak Ti teď přepíšu nějaké poznámky, které jsem si udělala přímo na místě.
Jen člověk z branže ví, že za takto fungující Montessori třídou je fůra tvrdé práce a opravdu klobouk dolů, skládám Vám všem hold a děkuji, že ve Zlíně něco takového existuje. Kdybych měla nějaké děťátko bez rozmýšlení Vám jej svěřím do péče. Budu Vaši školičku doporučovat všem zvědavcům, co se chtějí o Montessori metodě něco dozvědět.
Blahopřeji!!!
S láskou a vděčností za vše, co děláte pro děti i pro mě.
Vaše Hana Kocourová