Od 3.září 2018 umožňujeme výuku Montessori metodou i žákům
druhého stupně. V současnosti pracujeme se skupinou 9ti dívek a
chlapců.
Chtěli bychom pracovat v týmu 20ti žáků.
Ve školních letech 2014–2018 byli žáci na individuálním vzdělávání v ZŠ Březová, 2× ročně procházeli přezkoušením, vždy s vynikajícími výsledky, ale zároveň se stihli věnovat předmětům a oblastem, které je zajímaly. Nikdy neztratili lásku k učení, práci a tvorbě. Do školy docházeli dobrovolně.
HLEDÁME KOLEGYNI/KOLEGU DO NAŠEHO TÝMU PRO 2.STUPEŇ ZŠ. Pošlete prosím motivační dopis a CV na zuzana@montessori-zlin.cz. Děkujeme!
WE ARE LOOKING FOR ENGLISH SPEAKING MONTESSORI COLLEAGUE TO OUR ADOLESCENT PROGRAM 12–18 CLASSROOM TO ENRICH OUR TEAM Please sent motivation letter and CV to zuzana@montessori-zlin.cz. Thank you!
Studenti ve věku 12 – 18 let se dostávají do bouřlivého a zároveň
zranitelného stádia vývoje, ač jsou vzrůstem velcí, jejich těla se
překotně vyvíjejí. Potřebují více spánku, kvalitní výživu. Jejich
duše zase podporu a ubezpečení, někam patřit a získat si místo ve
společnosti.
Potřebují prostředí bohaté, svobodné s jasnými společnými hranicemi
skupiny, kde můžou poznávat své chování, reakce, emoce a zájmy. Hodně
fyzické činnosti na čerstvém vzduchu a hodně zdravé čerstvé stravy je
pro tento věk nutností pro zdravý vývin.
Prostředí pro tento věk jde za hranice třídy, Maria Montessori jen
nastínila na konci svého života koncept této třetí fáze vývoje a Mario
Montessori pokračovat v její práci s dalšími spolupracovníky. Vytvořili
projekt Erdkinder – prostředí farmy, kde děti uplatňují poznatky
z předchozího období v oblastech biologie, matematiky, geometrie, jazyků,
chemie, fyziky, zeměpisu, dějepisu v praktických činnostech při opravdové
práci a zároveň studují témata za účasti odborníků. Děti nezastavujeme
v jejich zájmu dozvídat se informace v souvislostech. I tady platí, že
člověk se učí nejlépe při vnitřním zájmu, pak pracuje s radostí,
nadšením a bez únavy, sama práce ho obohacuje a je mu odměnou. Díky
mezipředmětovým vztahům, vždyť na Zemi nic neexistuje osamoceně, se děti
dostávájí i k oblastem, které by si primárně nevybraly.
Učitel – průvodce, který úzce s dětmi spolupracuje, pomáhá nastavit
rovnováhu, vnáší další možnosti pohledu na určité téma, pokud je
třeba, a spolupracuje s odborníky na různé předměty. Celkově je dětem
oporou v jejich životě. Děti v tomto bouřlivém období pracují v týmu,
spolupracují, výchází mezi sebou. Cílem je, aby mladí poznávali potřeby
své a potřeby druhých.
Zajímá vás to? Čtěte dál… Chcete přihlásit své dítě?
Napište nám BMS2@montessori-zlin.cz.